torsdag 30 oktober 2008

Mamacita no comprende…

Under den senaste tiden har blivit allt trendigare att ungdomar använder sig av ett annat språk när de kommunicerar med varandra. Det vanligaste språket är Engelskan – de lite mer populära ungar väljer att använda sig av amerikansk dialekt och gärna med inslag av den afroamerikanska kulturen. De andra nöjer sig med den europeiska versionen. De väljer alltså ett främmande språk trots att alla i sällskapet pratar landets officiella språk – svenska.

Jag ber om ursäkt för mitt språk. Eftersom jag precis skrivit projektarbete i 2 veckor tyckte jag att det var lite kul att skriva sådär töntigt. Ens hjärna kollapsar och plötsligt tycker man att det är roligt. Men seriöst… Varför i hela friden pratar alla engelska med varandra. 99% av dem som gör det bryter på svenska, skriver fel och är allmänt helt ute o cyklar. Jag menar seriöst. Du är inte cool och att prata engelska kommer inte att göra dig coolare. Snarare tvärtom. Så satsa på svenska era mother fuckers. Eller japanska, för DET är coolt.

- Priscilla

Inga kommentarer: