lördag 27 december 2008

you have [one] new message

Tvåtusenåtta! Vart fan tog du vägen? Jag ringde dig häromdagen men din polare svarade och sa att du låg bakom torktumlaren och spydde. Så jävla typiskt dig.

Hursomhelst har jag undrat ganska länge över vad det är vi egentligen har åstadkommit, du och jag. När jag lämnade Tvåtusensju hade jag stenkoll på vad vi hade pysslat med; män/pojkar, dramatik, spratt i sänghalmen, etcetera. Men nu när vårt avsked skymtas på horisonten kan jag inte sätta fingret på något av större intresse som hänt i ditt sällskap. Missförstå mig inte, jag tycker allt att vi har lyckats hålla oss ovanför lågvattenmärket med råge (blev visserligen lite bajsmacka av allt i oktober-november, men det löste sig som känt). Det känns lite som om vi glömt bort något. Någon, kanske.

Vet inte om du snackat nåt med Tvåtusennio men jag har valt att inte försöka mig på några avtal innan vi ses. Du vet hur det är med de där udda talen, ombytliga som satan.

Jag har planerat din avskedsfest förresten. Du gillade väl Sven-Ingvars?

- Consuela

Inga kommentarer: