måndag 10 november 2008

Jordgubbsdrama

Är du också trött på överdramatiska människor? Jag vet att jag är en av dem, men jag tycker personligen att jag överdriver om saker som är ok att överdriva om. Det är till exempel om mina krämpor. Jag säger aldrig ”jag känner lite obehag i mitt lillfinger” det blir istället ”fyfan, jag har så ont i handen att det känns som hela min arm och en bit av axeln kommer att ramla av”. Varför gör jag så? Jag tror att det är 75 % hypokondris och 15 % komedi. Alltså 15 % av mig vill få dig att skratta, därför är min dramatik bra dramatik!

Men det är i alla fall inte den typen av dramatik jag pratar om. Jag pratar om nostalgiska överkänsliga människor. Jag vill strypa alla som bölar över att de inte kan äta en jordgubbe för den påminner en den gången före detta pojkvännen bjöd på det. Kom över det, snälla! Skaffa nya jordgubbsminnen: ät de med grädde eller varför inte en jordgubbstårta? Det finns många olika jordgubbar i världen. De din före detta pojkvän bjöd dig på är redan uppätna.

- Priscilla

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahah, klockrent!

Anonym sa...

menar du mig? :P

Priscilla sa...

hahahah nej anna!! Priscille menar inte dig! Dig är hon nöjd med!