söndag 4 januari 2009

Känsliga besökare varnas

Jag har precis varit på Sveriges kanske mest skrämmande plats! En plats där människor trängs med överfyllda kundvagnar, skrikande barn och alldeles för många strumpor. Man märker inte hur läskiga strumpor är förrän man ser tusentals par på ett och samma ställe. Mina vänner, jag har besökt Ullared!

Jag trodde det var en plats med billiga kläder och bommullstrosor men ack så fel jag hade. Stället är lika stort som hela Eslöv och där finns allt du kan tänka dig och allt du inte trodde fanns. Som till exempel noppborttagare, jag trodde bara att det var en myt att det fanns nåt sånt. Och allting kostar lika mycket som en Chiquita banana.

För min egen del blev det inte så mycket handlande, men som en god student passade jag på att köpa åtta paket nudlar för 22 kronor och tvättmedel. Jag kunde inte motstå och köpte strumpor också… Det blev två par oerhört fula tåstrumpor! De lär funka väldigt bra som preventivmedel.

Efter en hel dags shoppande (skiten tog aldrig slut) åkte vi till de stugorna som finns där för att nanna kudden. Tyvärr var kuddarna lite sådär mögliga vilket resulterade att natten spenderades inte bara i ett utrymme av 30 cm utan även med tilltäppta näsborrar och kliande ögon.

Kommer jag att göra om detta? Klart som fan, jag tycker om att vara lite smårädd. Men nästa gång tar jag med mig min egen kudde!

Rolig fakta om Ullared:

Det senaste försäljningsrekordet sattes fredagen den 16 november 2007 med en dagsförsäljning på drygt 20,7 miljoner kronor!

Bästa enskilda försäljningsmånaden genom tiderna blev oktober 2008 med fantastiska 400 miljoner kronor!

Det senaste besöksrekordet slogs den 23 juli 2007 då 26 200 kunder besökte Gekås Ullared. Det betyder 1 500 fler kunder än den gamla rekorddagen från 2005!

Regnrekord - mest nederbörd i Sverige föll 2004 över Ullared i Halland med 1.300 millimeter.

Gekås Ullared har en av Sveriges största parkeringsplatser med fler än två tusen avgiftsfria parkeringsplatser. Affärsytan motsvarar fyra fotbollsplaner.

Varuhuset har 5 000 kundvagnar att låna ut.

Gekås Ullared besöktes 2006 av 3,7 miljoner kunder.

Sveriges största skivaffär, med 600.000 sålda cd-skivor varje år.

Vi säljer en halv miljon jultomtar årligen.

Mer än 40 miljoner bullar gräddas i formar från Gekås Ullared varje år.

12 miljoner bakplåtspapper säljs varje år i varuhuset.

Årligen smaskar vi i oss 2.000 ton godis från varuhuset.

12 miljoner par strumpor får nya ägare varje år.

Det kommer en lastbil med varor till oss var 10:e minut. Utan påfyllning skulle våra kunder, under högsäsong, tömma hela varuhuset på mindre än två dygn.

Inga kommentarer: